fbpx

Parametrii dupa care functioneaza toate sistemele electronice au fost optimizati pentru obtinerea unui nivel perfect de performanta in raport cu conditiile de condus. Poti schimba caracterul noii Alfa Romeo 4C printr-o singura atingere de buton: docila si prudenta (All Weather), echilibrata dar sportiva (Natural), rapida si agresiva (Dynamic). Selectorul Alfa Romeo DNA ofera trei moduri de condus din 2008. Pentru Alfa Romeo 4C, sistemul a fost imbunatatit pentru a face fata cerintelor unui supercar de mare performanta. Astfel, cele trei moduri au fost completate de un al patrulea: Alfa Race.

Alfa Race

Alfa Race este cel mai extrem mod orientat catre performanta, activat prin mutarea selectorului in pozitia Dynamic si mentinerea acestuia timp de cateva secunde. Modul Alfa Race ofera control total soferului in conditii de condus sportiv. Prin reducerea interventiilor din partea sistemelor electronice, acest mod iti permite tie, soferului, sa preiei comanda complet. In modul Alfa Race, controlul stabilitatii (ESC) este dezactivat, acesta invervenind doar pentru a mentine controlul in conditii de franare violenta. Sistemul ASR este, de asemenea, dezactivat in timpul accelerarii si franarii, astfel ca soferul are control asupra tractiunii doar prin intermediul pedalei de acceleratie. Mai mult, diferentialul Alfa Q2 ramane activ, pentru a permite iesiri rapide din viraje.

Dynamic

Modul Dynamic pregateste masina pentru un nivel optim de performanta. Parametrii de control ai motorului sunt configurati pentru un raspuns instantaneu la accelerare, iar transmisia Alfa TCT selecteaza un program rapid de schimbare a treptelor pentru a reduce timpii pierduti cu pana la 25%. Sistemul ESC permite derapaje controlate pana la un anumit punct, si intervine doar daca pozitia volanului si unghiul de derapaj pot pune masina in pericol.

Natural
Modul Natural a fost conceput pentru uz cotidian. Parametrii cutiei de viteze sunt setati pentru confort maxim. In modul manual, transmisia Alfa TCT compenseaza lipsa de atentie a soferului. Functia Auto-Up are grija sa schimbe intr-o treapta superioara daca motorul se apropie de limitare, in timp ce functia Auto-Down retrogradeaza cu o treapta atunc cand viteza motorului scade sub 1.000 rpm. Diferentialul Alfa Q2 lucreaza intr-o maniera mai discreta si intervine doar cand una din rotile spate pierde aderenta.

All weather
Modul All Weather este destinat conditiilor meteo adverse, pentru a oferi un maximum de siguranta. In modul All Weather, masina raspunde foarte bland atunci cand este apasata pedala de acceleratie. Sistemul ASR selecteaza parametrii speciali pentru motor si frane, iar in cazul pierderii aderentei, acesta modifica puterea in functie de viteza masinii pentru a preveni situatiile greu controlabile in care masina derapeaza.

 

ALFA TCT

Puterea motorului nu este suficienta pentru a livra nivelul superb de performanta atins de Alfa Romeo 4C. Un sistem avansat de transmisie este necesar pentru controlul cailor putere.

BLOCK-23

 

Modelul 4C este echipat cu transmisia Alfa TCT cu sase trepte si dublu-ambreiaj, o solutie care combina raspunsul prompt al unei cutii de viteze secventiale cu nivelul de confort oferit de o transmisie automate. Acest sistem functioneaza pe principiul a doua cutii de viteze legate in paralel, fiecare cu propriul ambreiaj. Treapta de viteza urmatoare este selectata in timp ce actuala pozitie este mentinuta in continuare, eliminandu-se astfel discontinuitatea in livrarea puterii.
Ambreiajul transmisiei Alfa TCT a fost modificat special pentru folosirea pe modelul Alfa Romeo 4C. Acest ambreiaj nou, mai special, dispune de un nou soft de control care face schimbarile de viteze mai rapide in orice conditii. Aceste tranzitii sunt mai agresive in modurile sportive iar soferii pot simti cuplarea treptelor de viteza, ca la o masina de curse. Pe viraje, schimbarile de viteze sunt realizate cat mai lin cu putinta, pentru a mentine stabilitatea masinii.
Modelul 4C este dotat si cu o functie Launch Control pentru plecari fulgeratoare de pe loc. Launch Control poate fi activat prin apasarea pedalei de frana concomitent cu pedala de acceleratie si actionarea padelei din partea stanga a volanului. Imediat ce frana este eliberata, sistemul va controla automat cutia de viteze, tractiunea si puterea motorului, pentru a amplifica acceleratia.

 

BLOCK-52

 

Alfa Romeo 4C dispune de o tehnologie de tip “scavenging” pentru a maximiza cuplul motor la viteze mici si a livra mai multa putere la cererea soferului. Unitatea de control determina inchiderea si deschiderea valvelor cu precizie sporita, pentru a crea un flux de aer continuu intre admisie si evacuare.

 

TURBO

Pe langa tehnologia de tip “scavenging”, motorul este echipat cu o turbina si un convertor de puls, cu rol in cresterea cuplului motor la viteze mici. Acestea sunt fabricate din otel microcast si pot functiona la temperaturi foarte inalte, de peste 1.000 de grade Celsius.

 
BLOCK-63

 

Asemenea tuturor modelelor de competitie, Alfa Romeo 4C foloseste un sistem de racire pentru protectia turbinei. Oprirea motorului ar produce imediat stagnarea circulatiei uleiului, care in turbina poate ajunge la temperaturi extrem de mari. Suprasolicitarea termica suferita de ulei duce la pierderea capacitatii de lubrifiere si implicit la formare de reziduuri care dauneaza motorului. Pentru a preveni aceste fenomene, Alfa Romeo a introdus un sistem bazat pe o pompa after-run. Aceasta componenta electrica este controlata automat de ECU si mentine uleiul in circulatie prin turbina pana ce acesta s-a racit suficient de mult.

 

BLOCK-7